Sunday, March 30, 2008

Söndagssol

Jag är beroende av sol och frisk luft. Idag fortsatte energin att sprudla. Har ägnat mig åt flera av mina favvo grejer. Planterat frön...som vanligt basilika och tomater, får se om det är lite sent för tomatfrön. Satte även lite blomfrön i två snygga krukor som kommer vara klara för utställning när värmen kommer. Men något mysko med mina älskade pellisar...moderplantorna verkar ha gjort sitt, nu har jag dumpat två stycken som uppenbarligen inte trivs, de är döda.
Har även målat kryddskåpet en vända till på den sidan som kommer synas, spacklade o slipade först så det blev lite snyggare (läs jämnare) Måste ju stressa maken med att få en massa gjort när han är borta...Som om inte det räckte, har jag krattat ute också, det är vår för mig. Måste köpa algomin till mossmattan...den fuktiga vintern tär på de stackars grässtråna. När det har verkat får man ge sig på mossan med räfsa, det brukar funka.
Tog en vända till Stavsnäs hembageri o köpte bröd och fika fick tjata på lillasyster att komma o fika på balkongen. Vi mumsade som bara den och njöt i solen. Kul ha syster i byn.
Har fått massor av sol o vind idag, är helt nöjd med min söndag. Ser fram mot en ny arbetsvecka!

No comments: