Friday, May 2, 2008

båtpolering

Äntligen vår och båtfix, men jösses vad tiden sprang iväg... Hade tänkt göra så mycket. Men nu får jag nöja mig med bottenmålning, tvätt och i bästa fall polering av hela båten, har gjort friborden en + två gånger, dvs jag har en sida kvar gång nr 2. Lite svårt att polera när det regnar...hoppas det slutar snart.
Annars har det mest varit rally på fest och jobbfronten. Som f.d Uppsalabor så firar man ju ordentligt på sista april...eller Valborg som det också heter. Nu var det inte bättre än att det var fest kvällen innan också för studenterna på Logistikprogrammet som jag haft. Blev hyllad och nästan övertygad att fortsätta i höst. Men någon gång måste man gå vidare och fokusera på andra jobbuppdrag.
Har åtminstone haft några bra dagar med vänner, släkt och framför allt lilla K, min underbara systerdotter. Man märker hur hon växer och växer tiden bara rusar iväg. Vi tränade att ligga på mage och lyfta huvudet och så övade vi på massor av sånger och roliga ljud. Måste ragga upp en bebisflytis så att det går att ut och segla med henne i sommar.

No comments: