Wednesday, March 7, 2007

Våren är den här?

Nu har jag de senaste dagarna lyssnat på fåglarnas kvitter. Betyder det att det är vår? Än lyser solen med sin frånvaro och här i Stavsnäs är det grått och grått och grått...igår låg dimman tät över byn...Dimljus på!
Vad är det som händer med oss människor när vi går mot ljusare tider - jo vi ömsar liksom skinn. Många blir mer medvetna om vad de äter - Beach 2007 närmar sig...vi vill klippa håret, börja ta hand om en sargad vinterkropp genom att träna lite mer...Vad handlar detta egentligen om...jo vi är i själva verket på jakt! Vi beter oss som marskatter...vi gör oss helt enkelt snygga...för någon annan. Förälskernas period är här...
Så hur överför man detta på företagandet? Man städar på skrivbordet, uppdaterar sin hemsida...gör nya och snyggare presentationer...skruvar på sig och kråmar sig...eller?
För egen del så ägnade jag sportlovet åt detta i alla fall...skrev säljbrev, förberedde mig för det stora slaget...Nu är jag redo att ge mig ut i strid! Jag lovar det lönar sig att ladda och förbereda sig!
Gör det du med!

No comments: