Friday, March 2, 2007

att våga och vara modig

Att vara modig hur är man då? Många säger till mig att jag är modig...

Vad handlar mod egentligen om?

Handlar inte mod om att gå över gränsen för sin upplevda och föreställda förmåga/kompetens? Att göra något man inte trodde var möjligt.

Även fast jag inte är någon äventyrerska så inspireras jag av dem som vågar!

Igår såg jag Renata Chlumska på TV och hon menar att allt är möjligt. Hon har för egen maskin cyklat och paddlat runt hela USA...imponerande! Jag håller med henne om att man har otroligt ycket mer att ge, men ibland kan även jag tvivla på min egen förmåga.

Hur gör man för att skaffa sig tålamod?
Att våga gå över gränsen, beträda icke upptrampade stigar. Bryta ny mark…Prova om det håller…Utmana sig själv?

Må så bra

Sofia

No comments: