Monday, February 12, 2007

en ovanlig helg

Sol, snö och skidor, kan en vinterhelg innehålla något bättre?
Det börjar bli en vana nu, att åka skidor med syskonen i Sälenfjällen. Från början skulle vi ha åkt under trettonhelgen, men då hade två av 50 backar öppet... så fjällresan regnade inne. För att slippa sportlovsköerna och passa på medan "alla andra var i Åre och såg Anja" så blev det skidor långhelgen som var.
Tänk vad en helt ledig långhelg kan göra underverk med både humör och hälsa. Mer av den varan! Men jösses vad otränad jag var i år...måste skärpa mig så jag orkar stå på skidor hela dagarna. Tur i oturen så var det ganska kallt så det blev många pauser...ganska bra med sittlift också så att man får vila trötta ben.
Präktiga storasyster chockade småsyskonen med att rocka loss på afterski, men trivdes bäst hemma i stugans bastu.
Men som vanligt, som den entreprenör jag är så ska jag hela tiden utveckla och förbättra...jösses vad många pensionat och mysiga caféer jag har startat och förbättrat i helgen. Så har du en anläggning över - hör av dig. Drömmen om ett pensionat eller kursgård är i allra högsta grad levande...

No comments: