Wednesday, April 16, 2008

Veckans reflexioner

Ambitionsnivån med bloggen sjönk denna vecka...har varit offline för mycket och detta med mobilbloggande har inte jag fattat ännu.
Positivt är ju i alla fall att det är en hel del arbete som stökat till det. Deltog i Starta eget dag i Gustavsberg i tisdags, korvstoppning och en del uppdateringar för en gammal i gården. Men bra fräscha upp kunskaperna nu när jag ska börja ge råd o dåd.
I går tog jag mig min egodag på Yassuragi Hasseludden, deltog i en hel del aktiviteter, mediterade både sittande och gående...det var givande. Provade sedan Sei Tai en slags japans yoga, inte särskilt spridd utanför Japan. Nyttjade badet flera gånger, skönt ligga i het bassäng i friska luften.
Tog även några timmar och ägnade åt mål och strategier för företaget. Behöver få lite ordning på det hela. Får se var det landar.
Måste bara skriva att jag tycker att det är synd att Kristina Axen Olin tvingas lämna politiken. Tror att det hänger ihop med att även politiken har smittats av kvartalskapitalismen...eller ännu hellre NU-sjukan...alla rycker och sliter i dig och vill ha sitt problem löst nu, eller ännu hellre nyss. Vart tog långsiktigheten och strategierna vägen?

No comments: